Jak se za poslední rok změnilo spotřebitelské chování?

Asociace nákupních center ČR odstartovala natáčení vlastních podcastů ''Retail Minutes'' z maloobchodního světa s exkluzivními hosty. 

Nenechte si ujít exkluzivní obsah trendů ze světa nákupních center, retailu a real estate i inspirativní rozhovory s předními odborníky. 
 

Přihlaste se k odběru podcastů, které moderuje Tomáš Míček, šéf pracovní komise PropTech ANCČR.
 

⬇️ Podcasty jsou dostupné na všech hlavních platformách, jako jsou Spotify, Apple Podcasts a YouTube ⬇️


Přehled dílů Retail Minutes ⬇️

XIII. RETAIL MINUTES

Růst cen, věrnostní slevy a tlak na férová pravidla

Ceny potravin dál rostou, zákazníci sahají po levnějších privátních značkách a věrnostní programy jsou často jediným způsobem, jak nakoupit za přijatelnou cenu. Kdo za to může – řetězce, dodavatelé, nebo stát?

S Tomášem Prouzou, prezidentem Svazu obchodu a cestovního ruchu, rozebíráme vývoj českého maloobchodu v roce 2024, výhled na rok 2025, výsledky Retail Indexu i ziskovost zahraničních řetězců v Česku.

Řeč přijde také na cenové následování, falešné slevy, modernizaci obchodů a věrnostní programy. Věnujeme se i tématu neférové konkurence ze strany některých zahraničních e-shopů, které často obcházejí evropská pravidla a získávají tím nelegitimní výhodu vůči českým obchodníkům. 

XII. RETAIL MINUTES

Od stánku k miliardám: Jak Radek Klein buduje globální gastro impérium

Radek Klein začínal s jedním stánkem s trdelníky v Brně. Dnes je CEO skupiny Twistcafe Group, která provozuje značky jako Trdlokafe, Bubblify nebo Kofi Kofi, působí ve 14 zemích světa a prodala téměř 500 franšíz za jediný rok.

👉🏻 Jak se z českého trdelníku stal globální fenomén?

👉🏻 Jaké výzvy přinesla expanze do USA nebo Dubaje?

👉🏻 A proč v roce 2018 hrozil Trdlokafe krach?

Dozvíte, jak Radek zvládl krizi, která málem zničila jeho firmu, jak se vybírají ideální lokality pro nové pobočky a jak funguje spolupráce s obchodními centry. Povíme si také, proč je motivace zaměstnanců klíčem k úspěchu a jak v tom pomáhá AI, jak vznikl nápad na síť luxusních večerek pro turisty v Praze a co stojí za raketovým růstem Bubble Tea sítě Bubblify.

XI. RETAIL MINUTES 

Zákulisí podcastu Retail Minutes – moderátor v roli hosta

V tomto speciálním dílu Retail Minutes se role obrací! Po 10 epizodách, kdy moderátor zpovídal inspirativní osobnosti z retailu, tentokrát usedá na židli hosta. Moderování se ujal Dan Tržil, známý tvůrce podcastu Proti proudu.


Dozvíte se, jak vznikl podcast Retail Minutes, co má posluchačům přinášet a jaké trendy v retailu ovlivnily profesní dráhu moderátora. Podíváme se také na funkci nákupních center, jejich marketing a čím se liší od jiných komerčních nemovitostí – proč je důležitý správný mix nájemců, efektivní marketing a zákaznická zkušenost."

X. RETAIL MINUTES

Dominik Stroukal: Co čeká ekonomiku a maloobchod v roce 2025

Dominik Stroukal, ekonom a člen Národní ekonomické rady vlády, rozebírá klíčové faktory ovlivňující ekonomiku, včetně spotřeby domácností, očekávané inflace, změn v legislativě a vlivu prezidentských voleb na ekonomiku.

▶️  Jaký bude rok 2025 pro českou ekonomiku?

▶️  Jak bude vypadat maloobchod?

▶️  Co si myslí o kryptoměnách?

▶️  A co říká na rozpočet pro příští rok?

IX. RETAIL MINUTES 

Vývoj českého investičního trhu - Jakub Stanislav

V tomto rozhovoru s Jakubem Stanislavem z CBRE rozebíráme, co činí český investiční trh unikátním. Co dnes ovlivňuje strukturu kupujících, ESG trendy, i jak se vyvíjejí preference investorů mezi českým a zahraničním kapitálem.

💵 Jak covid a inflace změnily přístup investorů k nákupu retailových nemovitostí a jakou roli hrají banky?

💵 Proč je v Česku silný podíl lokálního kapitálu? 

💵 Co musí investoři při transakcích zvažovat?

VIII. RETAIL MINUTES

Co začalo jako studentský projekt, se stalo úspěšnou franšízovou sítí. Hostem Retail Minutes je Jan Hummel, zakladatel ovocných barů Fruitisimo.

🍹 Jak se značka vyvinula za 21 let?

🍹 Jak obchodní centra pomohla k expanzi?

🍹 Proč si vybrali tento model a jak pracují s dodavateli pro zajištění čerstvosti?

🍹 Jan zmínil spolupráci s franšízanty a to, jak se dostali do hypermarketů a jakou novinku připravují 

VII. RETAIL MINUTES

🔥Jan Kotrbáček se již více než 23 let věnuje retailu pod hlavičkou Cushman & Wakefield a tak bychom těžko hledali člověka, který toho o obchodních centrech a retailových značkách ví více.

🔥 Jak si nákupní centra udržují tři generace zákazníků a jaký potenciál mají nové značky na trhu?

🔥 Zjistěte, proč je revitalizace obchodních center klíčová, jak se vybírají značky a co stojí za úspěchem obchodů.

🔥 Jaké jsou trendy v módě, zábavě a aktuální stav food hallů v Česku?

VI. RETAIL MINUTES

🚀 Investice do retail parků - jsou v dnešní době atraktivní?

🚀 Jak se změnil pohled na tyto investice za poslední dekádu?

🚀 Jak je na tom český trh z hlediska prostoru pro výstavbu nových retail parků?

 🚀 Jak se za poslední roky proměňuje skladba nájemců v retail parcích?

 🚀 Které značky se v této kategorii dokázaly úspěšně prosadit a které se na český trh teprve chystají?

 

Pohled investora poskytne v nejnovější epizodě podcastu Retail Minutes Ondřej Křivanec, Executive Director Fidurock.

⬇️Poslechnětě si nyní ⬇️

V. RETAIL MINUTES

🛍️ Jaké jsou trendy návštěvnosti nákupních center?

🛍️ Jak přistupují členové ANC ČR ke svým nájemcům?

🛍️ Jakou funkci mají nákupní centra v životech spotřebitelů?

🛍️ Jak využívají informace jako footfall nebo obraty jednotek?

 Poslechněte si exkluzivní díl podcastu s Janem Kubíčkem, předsedou výkonného výboru Asociace 
      nákupních center ČR.


IV. RETAIL MINUTES

Dalším hostem Retail Minutes je Richard Morávek, vlastník, developer a investor do komerčních realit Redstone Real Estate.

Mezi jeho nejnovější projekty patří stavba a rekonstrukce obchodních center Galerie Šantovka, Palác a Pernerka v Pardubicích a zámeček s vinařstvím ve Francii.

⭐ Jaké paramentry zohledňují při výstavbě a rekonstrukci nákupních center?

⭐ Co mají v plánu s projektem světové úrovně Galerie Šantovka?

⭐ Proč jsou Pardubice vhodnou lokalitou pro fungování dvou obchodních center v rámci jednoho vlastníka a jak to udělat, aby si vzájemně nekonkurovala?

⭐ Jaký je rozdíl ve stavění v Čechách a v zahraničí?

Vše se dozvíte v tomto díle. 

III. RETAIL MINUTES

Třetí díl podcastu Retail Minutes je tu - tentokrát byl hostem Tomáše Míčka Marko Blaževič, Brand President Popeyes CEE.

🍗 Čím je značka Popeyes jedinečná?

🍗 Kde vzala své jméno a jak se jmenovala původně?

🍗 Jaké to je, když se na váš produkt stojí fronty?

II. RETAIL MINUTES

V nejnovějším díle se Tomáš Míček ponoří do fascinujícího světa umělé inteligence (AI) s Pavel Urban, šéfem marketingu obchodních center CPI Property Group | Czech Republic.

Připravte se na hluboký ponor do témat jako:

💡 Praktické využití AI v marketingu obchodních center: Od personalizovaných kampaní až po chytré chatboty, objevíte,
      jak AI mění hru.

💡 Grafika a autorská práva v éře AI: Jak se vypořádat s etickými otázkami a legálními aspekty generování obsahu AI.

Ať už jste marketingový profesionál, vášnivý technologický nadšenec nebo jen chcete vědět, co AI chystá pro budoucnost obchodu, tento podcast je pro Vás!

I. RETAIL MINUTES

V prvním díle podcastu Retail Minutes jsme přivítali Tomáše Prouzu, prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR 
a člena Správní rady Asociace nákupních center ČR. 

V rozhovoru uslyšíte: 

👉🏻  Jak inflace ovlivňuje maloobchodní tržby.

👉🏻  Trendy v hypermarketech.

👉🏻  Tomášovy myšlenky na downsizing a propojení online a offline světa v retailu. 

Sdílejte příspěvek přes sítě